Logo
Logo

Service Management

Service Management gaat verder dan alleen het implementeren van processen en procedures; het vereist een nieuwe mentaliteit en attitude van medewerkers om kwaliteit te leveren en efficiëntie te bevorderen.

Quality
Your success is our goal
Werkoverleg
Help each other
Team meeting
Oplevering

Service Management betekent veelal een implementeren van een nieuwe mentaliteit, houding en werkwijze.

Tot op de dag van vandaag zien we nog steeds, dat service management gezien wordt als een implementatie van nieuwe of aangepaste processen, procedures en werkinstructies en dat daarmee verwacht wordt dat de kwaliteit van de te leveren dienstverlening vanzelf verbeterd. Men vergeet dat de mensen ermee moet (kunnen en willen) werken.

Customer service is not a department, but an attitude….

Voor mij staat de te leveren kwaliteit en de medewerker voorop. Zij moeten de kwaliteit leveren die van hen verwacht wordt en hen trots maakt in hun werk, dat geeft de “trigger” tot cycli van kwaliteitsverbetering naar het gewenste niveau en kan zelfs leiden naar een efficiëntere en effectievere dienstverlening.

  • Significante verlaging van defecten en incidenten;
  • Snellere doorlooptijden van nieuwe implementaties;
  • Verbeterde service qua incidentafhandeling en beschikbaarheid;
  • Gecontroleerde flexibiliteit qua ontwikkelingen en service delivery.

When you focus on costs, the quality will decrease When you focus on quality, the costs will decrease

Enkele voorbeelden van gerealiseerde opdrachten:

  • In- en outsourcen van ICT dienstverlening;
  • Professionalisering en optimalisatie van een service management en development afdeling in termen van dienstverlening en efficiency met behulp van methodieken zoals Lean, Agile en SCRUM;
  • Binnen een internationale bankinstelling de ICT-organisatie (3500 medewerkers) de verandering ingezet volgens nieuwe service management principes te werken;
  • Een audit op een bestaande service management organisatie/inrichting binnen een grote (Top10) gemeente, met een eindrapport/advies bestaande uit een analyse, aandachtspunten en vervolgstappen;
  • Nieuwe applicaties in beheer nemen en de dienstverlening (intern of extern) borgen;
  • In verschillende opdrachten als Service (delivery) Manager, vaak een nieuwe of vernieuwde rol, service management een nieuwe, verdiepte of uitgewerkte invulling gegeven.

Neem vandaag nog contact met ons op. 📞

Product and Mind Promotion B.V.
Stokerwei 8c 5551 RL Valkenswaard Nederland
+31 (040) 80.80.053info@pmp.nl
Ralph van den Boogaard
Logo

Developed by Dotwood Media
© PMP | 1997 - 2024